• kasaterminal
  • pronext

  • NOVITUS ONE PRO Online
    - po kasie NEXT to kolejny krok w przyszłość urządzeń fiskalnych -

    novitusonebaner
  • polskabezgotowkowa
    PROGRAM POLSKA
    BEZGOTÓWKOWA
    12 miesięcy za darmo

    Dzięki Programowi sklep lub punkt usługowy bedzie mógł przez okres 12 miesięcy przyjmować płatności kartą bez ponoszenia kosztów.

    Dowiedz się więcej...
    Zadzwoń 58 664 94 55

  • Systemy POS - prostota i szybkość sprzedaży
    posandroid


    Zalety systemu:

    • łatwość stosowania
    • szybkość wprowadzania danych
    • obłsuga różnorodnych ścieżek sprzedaży(sklep, punkt fryzjerski, restauracja)
    • szerokie możliwość konfiguracyjne
    • bezpieczeństwo
  • Dodatkowe usługi

    Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

    Demo

Małe Firmy

Małe firmy

Prosta obsługa i praca mobilnej - to dwie najbardziej doceniane przez klientów cechy.

Średnie Firmy

front srednie bw

Jak sprawnie zarządzać urządzeniami w wielu lokalizacjach? Przekonaj się sam..

Duże Firmy

front duze bw

Zwiększenie wydajności pracy, przy obniżeniu kosztów? Skontaktuj się z nami.

Jeśli decydujemy się na świadczenie usług lub dostawę towarów dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a przy okazji nasz obrót z działalności przekroczy 20 tys. zł w danym roku podatkowym, to musimy ewidencjonować sprzedaż przy pomocy kasy fiskalnej. Wraz z wejściem w życie nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach niektóre branże będą musiały stosować kasy fiskalne online. Komu w tej sytuacji będzie przysługiwał zwrot za kasę fiskalną?

 

Zwrot za kasę fiskalną online

Zwrot czy – jak w innych miejscach się wspomina – ulga z z tytuły nabycia kasy fiskalnej nie ma charakteru dosłownego. Owa ulga polega na tym, że przedsiębiorcy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie sprzedaży na kasie fiskalnej online, mogą odliczyć od podatku kwotę wydatkowaną na zakup każdej z tego rodzaju kas fiskalnych. Jednak nie dotyczy to wszystkich przedsiębiorców. 

 

Ważne!!!

Kwota ulgi stanowi 90% ceny netto zakupu urządzenia, przy czym nie może być wyższa niż 700 zł. Przywilej ten dotyczy nowych podatników, którzy dokonują zakupu urządzenia fiskalnego online oraz tych, którzy zostali objęci obowiązkiem posiadania kasy online i muszą ją zakupić do czasu podanego w ustawie. Z ulgi nie mogą skorzystać podatnicy, którzy dotychczas używali kas z elektroniczną lub papierową kopią paragonów, a dobrowolnie wymienią je na kasy online. Również przedsiębiorcy, którzy zakupią kasę z papierową lub elektroniczną kopią paragonów nie mogą liczyć na zwrot.

 

Warunki uzyskania zwrotu za kasę fiskalną online

Przepisy jasno określają warunki, jakie muszą zostać spełnione, aby otrzymać zwrot za kasę fiskalną. 

  • Należy zapłacić całą kwotę wartości kasy – konieczny jest dowód zakupu.
  • Z ulgi można skorzystać, gdy płatność była ratalna. O ulgę występuje się po zapłacie ostatniej raty.
  • Ulga nie przysługuje w przypadku, gdy kasa online jest używana na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu itp.
  • Podatnik może otrzymać ulgę na wszystkie kasy które zakupił w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia ewidencji na pierwszej kasie.
  • Przedsięborcy, którzy zostali zobligowani do używania kas online, dostaną zwrot na taką ilość kas, jaką używali dotychczas. 
  • Istnieje możliwość rozliczenia przez podatnika ulgi na zakup kas w kolejnym miesiącu po zainstalowaniu i rozpoczęciu ewidencji.
  • Należy pamiętać, że przedsiębiorcy zobligowani do stosowania kas online, mogą otrzymać ulgę na kasy zakupione i z rozpoczętą ewidencją w obowiązkowych terminach podanych w ustawie.

 

Zasada ujęcia ulgi na zakup kasy fiskalnej w deklaracji VAT.

Odliczenia ulgi na zakup kasy fiskalnej (w przypadku czynnego podatnika VAT), dokonuje się w deklaracji VAT za okres rozliczeniowy, w którym rozpoczęto prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej lub za okresy następujące po tym okresie rozliczeniowym. W przypadku gdy:

  • wartość podatku należnego pomniejszona o podatek naliczony ≥ wartość ulgi na zakup kasy fiskalnej, to podatnik pomniejsza kwotę tego podatku o wysokość kwoty wydanej na zakup kasy,
  • wartość podatku należnego pomniejszona o podatek naliczony < wartość ulgi na zakup kasy fiskalnej, to podatnik pomniejsza kwotę podatku należnego o wysokość kwoty wydanej na zakup.

Jeżeli w deklaracji VAT-7/7K za dany okres rozliczeniowy nie wystąpił podatek VAT należny bądź pozostała wartość nieodliczonej ulgi, która nie znalazła pokrycia w wartości podatku VAT należnego, podatnik pozostałą kwotę ulgi może:

  • wykazać do zwrotu na własny rachunek bankowy w banku mającym siedzibę na terytorium kraju lub na rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem lub
  • powiększyć o nią kwotę podatku naliczonego do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy.

 

Ulga na zakup kasy fiskalnej u nievatowca.

Jeżeli podatnikowi zwolnionemu z VAT przysługuje ulga na zakup kasy fiskalnej to ma możliwość jej uzyskania poprzez zwrot ulgi na rachunek bankowy podatnika w banku mającym siedzibę na terytorium kraju lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem. Aby zgłosić chęć zwrotu należy we właściwym urzędzie skarbowym złożyć wniosek. Wówczas zwrot kwoty ulgi powinien nastąpić w terminie do 25. dnia od dnia złożenia wniosku.

Zapoznaj się z obsługą kas!

O zwrot może się ubiegać każdy podatnik, który dopiero rozpoczyna ewidencjonowanie obrotu przy pomocy kas rejestrujących. Urząd skarbowy zwraca 90% ceny zakupu kasy fiskalnej (bez podatku), lecz nie więcej jednak niż 700 zł.

Aby uzyskać zwrot za kasę fiskalną należy zgłosić zamiar rozpoczęcia ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej do urzędu skarbowego co najmniej jeden dzień przed jej fiskalizacją. Rozpocząć rejestrację za pomocą kasy fiskalnej w terminie oraz posiadać dowód wpłaty całej należności za urządzenie fiskalne. Nasz serwis pomaga swoim klientom we wszystkich czynnościach które się z tym zwiążą. Należy pamiętać, że jeżeli w ciągu 3 lat podatnik wyrejestruje urządzenie fiskalne zwrot za kasę fiskalną będzie trzeba zwrócić. 

                                         

  •  
    Naprawa gwarancyjna


    Firma AMB na produkty NOVITUS udziela 12 miesięcznej gwarancji.

    Jak postępować w przypadku uszkodzenia urządzenia NOVITUS na gwarancji?


    • powiadomić Autoryzowany Punkt Serwisowy AMB 
    • przedstawić prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną (w przypadku usterki w okresie gwarancji);
    • dołączyć dokładny opis usterki lub zakres zlecanej usługi (objawy i sytuacje, w jakich one występują);
    • załączyć aktualne dane firmy z nr NIP oraz nazwisko i nr telefonu osoby zlecającej usługę serwisową;
    • w przypadku urządzenia fiskalnego: w żadnym wypadku do urządzenia nie należy załączać książki serwisowej, która powinna przebywać zawsze w miejscu instalacji urządzenia fiskalnego;
    • przed przekazaniem urządzenia fiskalnego do serwisu, pracownik firmy AMB powinien dokonać stosownego zapisu w książce serwisowej;
    • sprzęt do naprawy należy przekazać w odpowiednim, najlepiej oryginalnym opakowaniu fabrycznym. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w czasie transportu ponosi reklamujący.

    Firma AMB jako Autoryzowany serwis marek Novitus, Elzab, Innova wykonuje naprawę na miejscu bądź przekazuje urządzenie do serwisu producenta. Więcej informacji uzyskają Państwo od pracownika firmy AMB. Na Naszej stronie dostępny jest formularz kontaktowy oraz mapka dojazdu do firmy. Zapraszamy!
  •  
    Naprawa pogwarancyjna
     
     
    Jak postępować w przypadku uszkodzenia urządzenia NOVITUS po okresie gwarancji?
     
    • powiadomić Autoryzowany Punkt Serwisowy AMB w Gdyni  (dane kontaktowe serwisu zawarte są również w książce serwisowej lub karcie gwarancyjnej);
    • dołączyć dokładny opis usterki lub zakres zlecanej usługi (objawy i sytuacje, w jakich one występują);
    • załączyć aktualne dane firmy z nr NIP oraz nazwisko i nr telefonu osoby zlecającej usługę serwisową.
    • w przypadku urządzenia fiskalnego: w żadnym wypadku do urządzenia nie należy załączać książki serwisowej, która powinna przebywać zawsze w miejscu instalacji urządzenia fiskalnego;
    • przed przekazaniem urządzenia fiskalnego do serwisu pracownik firmy AMB powinien dokonać stosownego zapisu w książce serwisowej;
    • sprzęt do naprawy należy przekazać w odpowiednim, najlepiej oryginalnym opakowaniu fabrycznym. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w czasie transportu ponosi reklamujący.
     
    Firma AMB jako Autoryzowany serwis, wykonuje naprawę bądź wysyła urządzenie do serwisu producenta. Więcej informacji uzyskają Państwo od pracownika firmy AMB. Na Naszej stronie dostępny jest formularz kontaktowy oraz mapka dojazdu do firmy. Zapraszamy!
  • W przypadku zakupu urządzeń marki NOVITUS istnieje możliwość przedłużenia podstawowego okresu gwarancyjnego (12 miesięcy) o dodatkowy rok (pakiet srebrny) lub 2 lata (pakiet złoty). Otrzymujemy w ten sposób odpowiednio 2 i 3 lata pełnej gwarancji na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej. Ceny pakietów uzależnione są od modelu urządzenia:

     

    produkt

    Pakiet Srebrny 
    (cena netto)

    Pakiet Złoty
    (cena netto)

    kasa fiskalna NANO100180
    kasa fiskalna MAŁA PLUS100180
    kasa fiskalna LUPO100180
    kasa fiskalna SENTO100180
    kasa fiskalna VEGA Taxi100180
    kasa fiskalna SOLEO PLUS150260
    kasa fiskalna PS3000 Net180320
    kasa fiskalna PS4000180320
    kasa fiskalna MINI Pos180320
    drukarka fiskalna DEON180320
    drukarka fiskalna BONO180320
    drukarka fiskalna BONO APTEKA180320
    drukarka fiskalna DELIO PRIME180320
    drukarka fiskalna DELIO180320
    drukarka fiskalna DELIO APTEKA180320
  •  
    Wymiana pamięci
     
     
    Jak postępować w przypadku chęci wymiany pamięci fiskalnej w urządzeniach fiskalnych NOVITUS (dotyczy wymiany zarówno na gwarancji jaki i po okresie gwarancji)?
     
     
    • powiadomić Autoryzowany Punkt Serwisowy AMB w Gdyni (dane kontaktowe serwisu również są zawarte są w książce serwisowej lub karcie gwarancyjnej);
    • dołączyć do urządzenia oryginalny protokół z czynności odczytania pamięci fiskalnej kasy rejestrującej, sporządzony przez pracownika Urzędu Skarbowego;
    • przedstawić prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną (w przypadku usterki w okresie gwarancji);
    • załączyć dane firmy z nr NIP oraz nazwisko i nr telefonu osoby zlecającej usługę;
    • przed przekazaniem urządzenia do serwisu pracownik firmy AMB powinien dokonać stosownego zapisu w książce serwisowej;
    • sprzęt do naprawy należy przekazać w odpowiednim, najlepiej oryginalnym opakowaniu fabrycznym. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w czasie transportu ponosi reklamujący.

  • Systemy ET

     

    W okresie wykorzystywania przez placówki handlowe systemu płatniczego NOVITUS SA firma AMB pełni całodobową opiekę serwisową nad prawidłowym działaniem systemu płatniczego, jak również dokonuje interwencji serwisowych w terminie dwóch dni roboczych.

    W przypadku jakichkolwiek problemów z systemem płatniczym należy niezwłocznie się z Nami skontaktować. Uprawniony pracownik firmy AMB udzieli instrukcji mających na celu usprawnienie systemu płatniczego. W przypadku, gdy nie uda się usunąć usterek telefonicznie wyznaczony serwisant pojawi się w Państwa placówce i usunie usterkę lub wymieni uszkodzony składnik systemu.

  • Zgodnie z przepisami zmiana serwisu dokonywana jest na wniosek podatnika. Podatnik, który decyduje się na zmianę firmy serwisowej obsługującej urządzenia fiskalne będące jego własnością: - uzgadnia z firmą serwisową (zwaną dalej serwisem przejmującym), której zamierza powierzyć obsługę kas, warunki dalszej współpracy, - sprawdza na stronach www.gov.pl/kasyonline czy wybrana firma zatrudnia serwisantów, którzy dysponują ważnymi uprawnieniami do serwisowania urządzeń, które będą przedmiotem obsługi serwisowej, - wypełnia formularz – zawiadomienie podatnika o zmianie podmiotu prowadzącego serwis(dostępne poniżej). Formularz powinien być wypełniony czytelnie, opatrzony pieczęcią firmową i podpisany przez właściciela firmy lub osobę go reprezentującą. Tak przygotowany dokument należy przekazać do firmy przejmującej serwis, która dokona odpowiedniej rejestracji przeniesienia obsługi serwisowej. Przesłać kopię formularza do serwisu dotychczasowego, obsługującego podatnika.

    W przypadku urządzeń fiskalnych firmy Novitus użytkownik wnosi jednorazową opłatę manipulacyjną w wysokości 25zł brutto za każde zgłoszone urządzenie. W przypadku urządzeń firmy ELZAB zmiana serwisu jest darmowa.

    Wnioski o zmianę obsługi serwisowej:

    dla urządzeń marki Novitus: LINK
    dla urządzeń marki Elzab: LINK
    dla urządzeń marki Innova: LINK

Firma AMB na produkty NOVITUS udziela 12 miesięcznej gwarancji.

Jak postępować w przypadku uszkodzenia urządzenia NOVITUS na gwarancji?

  • powiadomić Autoryzowany Punkt Serwisowy AMB w Gdyni (dane kontaktowe serwisu są również zawarte w książce serwisowej lub karcie gwarancyjnej);
  • przedstawić prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną (w przypadku usterki w okresie gwarancji);
  • dołączyć dokładny opis usterki lub zakres zlecanej usługi (objawy i sytuacje, w jakich one występują);
  • załączyć aktualne dane firmy z nr NIP oraz nazwisko i nr telefonu osoby zlecającej usługę serwisową;
  • w przypadku urządzenia fiskalnego: w żadnym wypadku do urządzenia nie należy załączać książki serwisowej, która powinna przebywać zawsze w miejscu instalacji urządzenia fiskalnego;
  • przed przekazaniem urządzenia fiskalnego do serwisu, pracownik firmy AMB powinien dokonać stosownego zapisu w książce serwisowej;
  • sprzęt do naprawy należy przekazać w odpowiednim, najlepiej oryginalnym opakowaniu fabrycznym. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w czasie transportu ponosi reklamujący.

Firma AMB jako Autoryzowany serwis Novitusa, wykonuje naprawę bądź wysyła urządzenie do producenta. Więcej informacji uzyskają Państwo od pracownika firmy AMB. Na Naszej stronie dostępny jest formularz kontaktowy oraz mapka dojazdu do firmy. Zapraszamy!

Więcej artykułów…